Bloggar för min egen skull

Jag försöker att inte bara skriva om min cancer i bloggen, för då skulle den bli väldigt tråkig och jobbig att läsa.
Just nu har jag ingen större lust att blogga om den alls egentligen. Tror att många kan ta det fel och tro att jag vill att ni ska tycka synd om mig. Det är naturligvis något jag inte vill.
Jag kan nog inte ens föreställa mig hur många gånger folk har sagt, när jag inte hör då, "ååååh stackars henne!" När folk pratar om mig så är jag nog "tjejen som haft cancer".

Hur som helst, jag behöver inte folk som tycker synd om mig, för jag tycker inte ens synd om mig själv. Om det är några jag tycker synd om så är min lillebror, mamma, pappa, mormor och annan nära släkt. Tänk att få höra att ert syskon har cancer. Tänk hur det var för min lillebror då han fick veta att hans storasyster hade en dödlig sjukdom, att hon kanske inte skulle överleva.
Jag visste hela tiden hur jag mådde och hur mycket jag orkade kämpa. Det visste inte dom, dom kunde bara hoppas. Tror det är jobbigare att vara nära anhörig till någon med en svår sjukdom, än att vara den sjuka personen.

Det jag egentligen ville säga med det här inlägget är att jag inte bloggar för att få ert medlidande eller nått. Jag bloggar för min egen skull, för att jag vill och för att jag bearbetar mina upplevelser från förra året genom att skriva ner dom. Tankarna är så otroligt många och känslorna så starka så genom att skriva ner dom får jag gå igenom dom ordentligt. Det blir för rörigt annars.


Kommentarer
Postat av: Sara Dahlström

Det kanske låter dumt men på något sätt känns det väldigt skönt att läsa din blogg, det är så mycket jag känner igen mig i och det är inte ofta det är så nu för tiden. Men när jag läser din blogg inser jag att jag inte är ensam om att genomgå det här och även om man önskar att INGEN behövde göra det så känns det på något sätt bra.

2010-04-27 @ 15:38:05
URL: http://saradahlstrom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0