Tankar om förra året

Jag tänker väldigt mycket just nu, på vad jag gjorde för exakt ett år sedan. Vad jag gjorde och vad jag kände. Kan kolla på klockan och minnas tillbaka vad jag gjorde ungefär vid den här tiden i Linköping just det datumet.

Idag för ett år sedan fick jag åka hem från Linköping, det var en måndag. Sjukhustaxin var en timme sen och min mage var totalt död efter operationen. Kommer ihåg hur stressad jag var, för jag ville bara hem. Jag ville hem innan beskedet kom, för jag visste att dom skulle ringa och berätta hur läget var. Eller att jag skulle få det bekräftat, att jag faktiskt hade cancer. Att bara skriva detta är jobbigt, för jag minns verkligen exakt hur det var. Bra bearbetning det här.

Kom i alla fall hem till mormor och förra pojkvännen då. Telefonen ringde konstant dom här dagarna, runt operationen och beskedet. Kommer ihåg att jag en gång bad mamma koppla ur telefonen, för jag orkade inte just då. Var livrädd över att det skulle vara sjukhuset varenda gång den där förbannade telefonen ringde. Svarade i princip aldrig, vilket sitter kvar fortfarande.



Bad mamsi ta kort på min platta mage jag var så lycklig över, den 23e mars förra året. Haha, så galet ful bild..! :) Och så blek i ansiktet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0