Temadag

Haft temadag idag i skolan, tittat på en film från folkmordet i Rwanda. Jäkla otäck film måste jag säga, men verkligen sevärd! Efter skulle vi då diskutera om filmen och då får vi frågor som "hade ni stannat kvar i landet fast att ni vetat att ni skulle dö?" och " hade ni förlåtit människan som dödat hela er familj och era vänner?"
Alltså, sådana frågor stör mig rätt mycket, man kan inte svara på dom då man inte varit i situationen själv. Det är svårt att ta in sådana här saker, det är för stor för oss, och för långt ifrån den verkligen vi lever i.

Jag relaterar alltid till mig själv, ser till det jag själv varit med om. Cancern är långt ifrån så hemskt som folkmordet, självklart, men jag vet att dom som inte varit där själva inte är i närheten av att förstå, hur mycket jag än förklarar och berättar om mina upplevelser. Det är för långt ifrån deras verklighet. Vissa saker kan inte jag förstå, eftersom jag själv inte varit med om det.

Har galet mycket åsikter om sånt här haha! Men jättebra dag i alla fall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0