Fuck cancer helt enkelt

Jag hade tänkt skriva värsta djupa inlägget här nu, men saken är den att jag inte riktigt vet hur jag känner, vilket bara gör mig skitförbannad.
Så.. kort och gott tar vi det så gott vi kan.

Efter att ha träffat så mycket ungdomar som haft cancer och hört deras historier så får jag sjukt dåligt samvete. Varför slapp jag undan så jävla lätt? Varför gick allt som planerat med min enkla minicancer? Endel tar ju för tusan mediciner nu i efterhand så det räcker och blir över, varför inte bara dela upp skiten så kunde ju jag tagit hälften?

Detta gör mig seriöst ledsen, och jag antar att det är för att jag vet hur det är. Ingen ska behöva gå igenom det jag gjort, jag skulle aldrig önska någon den äckliga smärta cancer för med sig. Förutom typ Hitler.....
Hur eller hur så finns det dom som varit med om princip samma sak som mig, fast värre, och DET är knäckade och oförståligt.



Btw, nu fick ni er deppiga cancerbild ändå.
Annars då så var det väldigt bra i jönköping, över förväntan. Jättefint hotell, buffeér, spa, underbara människor, underhållning av johan glans och för bra prat på kvällen.
Med cancern kommer faktiskt vissa förmåner haha, hemsk jag är.


Kommentarer
Postat av: isabelle

vad rörd jag blir när jag läser det här, när jag råkade klicka in på din blogg kunde man verkligen inte tro att en sån fin tjej hade varit med om detta. starkt gjort! får jag fråga vad du hade för cancer? förlåt om jag är nyfiken men det gjorde lite ont att en sån ung tjej fick gå igenom detta. keep it up! kram

2010-11-11 @ 20:01:58
Postat av: Rebecca

hej isabelle!

glad jag blir av din kommentar :)

jag hade äggstockscancer, vilket är otroligt ovanligt i min ålder, inte ens en per år får det i sverige. och det är bra att vara nyfiken, hur ska man annars få reda på saker och ting!

kram :)

2010-11-11 @ 20:42:55
URL: http://beccaanilsson.blogg.se/
Postat av: Bella

Jättefin blogg! blev jätte chockad när jag tryckte på din kategori "sjukdom" och såg att du haft cancer.. en sån fin tjej som du! Jag beundrar dig som är så stark! jag gråter och ryser i hela kroppen när jag läser vad du varit med om och ser bilderna.. jag hade själv en vän som dog i cancer för några år sedan och jag känner igen mig i det du skriver (inte just det som handlar om dig då) men hur jag kände när allt detta hände honom. Oj det blev visst ett väldigt långt inlägg här :) Men jag håller tummarna för dig och hoppas du får leva ett friskt liv! styrke kramar!

2011-01-12 @ 01:03:33
URL: http://belliiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0