Operationen jag ska göra

Alla kanske inte vet varför jag ska operera mig, och jag kan säga er att det inte är något farligt! När jag fick cancer så opererades en dosa in under huden på mig, liten under nyckelbenet, en portakat. Eftersom cellgifter är så otroligt starka mediciner så skulle inte vanliga blodkärl klara av dom, istället går en slang från min portakat precis intill hjärtat där cellgifterna då kom in. Man slipper även sticka en massa gånger i armen eftersom det räcker att sätta en nål i porten vid varje behandling. Den kan alltså sitta flera dagar.

Nu har det snart gått ett år sedan jag fick cancerbeskedet och därför ska porten bort! Jag behöver den inte längre :) Detta är ännu ett tecken på att jag inte längre har sjukdomen cancer. (friskförklarad blir jag inte förens om 4 år eller något)

Hittade ett par bilder på google, och på första bilden är en portakat. Om min ser ut exakt så vet jag inte. På andra bilden ser ni hur den sitter ungefär fast min sitter nog högre upp.




Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jaa visst, ba o slå en pling vettö! ;D

2010-01-25 @ 22:19:54
URL: http://agf.blogg.se/
Postat av: August

olles var typ gul och såg inte ut sådär

2010-01-25 @ 22:47:07
Postat av: Becca

jasså? dom ser ju ut såhär ungefär iaf, men det finns ju olika

2010-01-25 @ 22:50:42
URL: http://beccaanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0