25 mars

Helt sjukt vad mitt huvud snurrade till sig idag. Var disträ som fasen och skrattattackerna vet jag inte vart dom kom ifrån! Som sagt, det snurrade nog till sig lite där ja, men tror det beror på att det är den 25 mars.

25 mars - cancerdatumet.

För två år sedan gav mig läkarna beskedet äggstockscancer och på några sekunder slutade jag vara den Becca och började vara den här Becca. För mig känns det som jag blivit utbytt, att den förra tjejen bara togs ifrån mig. När jag tänker på det (vilket jag sällan gör) så är det väldigt frustrerande. Jag kan inte riktigt hantera det, en av orsakerna till att jag låter bli att tänka på sånthär, och då blir jag bara ännu mer frustrerad i allt jag gör, stressar upp mig, känner prestationsångest och lägger ner otroligt mycket energi på att hata och önska bort cancern. Det är litegran som att befinna sig i en dröm, och att bara vänta på att få vakna och vara den gamla Becca.

Oftast lyckas jag vända cancern till något positivt, att jag lärt mig mycket av den tex, och många gånger vill jag faktiskt inte vara utan den. Men dagar som denna, så vill jag bara vakna och känna den där sköna lättnaden av att det bara var en dröm.


Kommentarer
Postat av: sofief

fint inlägg<3!

2011-03-25 @ 20:19:45
URL: http://sofiefagerstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0