Rasism

idag, när mormor och jag var på stan, så var det en kille, ganska ung, som gav oss ett papper utan att säga något. jag sa "tack" glatt, men han sa ingenting. lite konstigt tyckte jag. sen tittade jag på pappret och där stod det "Mångkulturen blir svenskens död". först då fattade jag att det handlade om hat mot invandrare. tittade inte så noga på det, men när jag kom hem till nille så gjorde jag det. och jag blir så arg! jag kan inte förstå hur vissa människor tänker! Problem som har ökat samtidigt som invandringen har gjort det skyller dom på dom. vissa, dom som inte är svenskar är inte felfria, men vem är det?! Svenskar gör väll minst lika mycket skit som tex. albaner. Eller har jag helt fel?

dom tycker att "Ett nytt system krävs". det tycker inte jag, jag tycker det är bra som det är. stör det dom så mycket om dom skulle se en person från spanien på stan? är det så himla jobbigt? och allt det här tjatet om att "Invandrarna tar våra jobb", asså, vad tänker dom med?! fattar dom inte att det är just invandrarna, dom som kommer från ett krigsdrabbat land eller något liknande inte får jobb? utbildade läkare blir tunnelbaneförare, som i filmen "se upp för dårarna". eller duktiga advokater blir städare. det tycker inte jag är rätt.

jag menar inte att det är något fel i att vara svensk, det hoppas jag ni förstår. men att vissa svenskar har så elaka åsikter om andra människor.. det är brist på fakta, det tror jag i alla fall.
det kan inte vara lätt för ett barn att komma till sverige, eller något annat land, utan någon familj kvar, eftersom dom har blivit sönderbombade. filmen "zozo" handlar om sådant.
uch nä ja skulle kunna skriva hur mycket som helst om sånthär, för det är mycket som gör mig arg. men om det någon gång blir krig i sverige så skulle väll ändå vi vilja skydda våra familjer från detta.

vad tycker du om det här?

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Fin blogg du har Becca! =)



Åh ja,håller verkligen med om det där du skrev om rasism- för jävligt!.. :/

2008-07-30 @ 21:16:49
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0