När man inte ens vill leva

jag har funderat en hel del på det som hände på vår skola, om flickan som valde att inte leva kvar här längre. tänk hur dåligt hon måste ha mått, utan att någon kanske visste.. hon var väldigt speciell, och blev utsatt för sånt man inte ska bli utsatt för. det är lätt att driva med folk, och se hur dom reagerar, och det gjorde väldigt många med henne vad jag har förstått. men nu är det plötsligt inte alls lika kul. hon mådde jättedåligt, precis som många andra gör just nu. kanske går det någon mer på just min skola och tänker på samma saker som den här stackars tjejen gjorde.

har ni sett reklamerna som friends gör? den förra handlade om en pojke som bara fick höra massa fula ord, som han alltid tänkte på. men sen en dag kommer han hem från skolan och är så glad att en har sagt "hej" till honom. den reklamen som går nu är en tjej som sjunger en bit ur en av kents låtar, om att hon inte kräver något mer än att slippa hålla käften. här kan ni titta på reklamen. dessa reklamer påverkar mig väldigt mycket, och jag tror nog andra känner så också. men när en sån här sak händer, att någon inte vill leva, då måste man tänka till lite mer. jag är inte alltid den snällaste, det är faktiskt ingen, alla har nog sagt något elakt nångång, men sånahär saker får mig att tänka. för mig och för så många andra handlar det om att se bra ut och att folk ska gilla en. ett "hej" mer eller mindre spelar väll ingen roll? för vissa gör det de, och det ska i alla fall jag försöka tänka på i fortsättningen.

jag vet inte hur den här tjejen hade det, men som alla förstår så mådde hon inte bra och det är fruktansvärt att man väljer den sista utvägen. hoppas för allt i världen att hon har det bra nu.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Usch,usch. hon hade adhd och hade alltid varit väldigt konstig och nu fick hon nog, men hemskt att hon ska göra det på en skola, där alla andra elever ska vara, och stackars hennes familj!

2009-01-21 @ 17:50:52
URL: http://louiseramstrom.blogg.se/
Postat av: Lollo

sv: ucsh fattar inte hur man bara vågar att ta sitt liv, och på en toa? och hon som hoppade från ölandsbron, två självmord på en dag:O

2009-01-21 @ 18:03:56
URL: http://louiseramstrom.blogg.se/
Postat av: julia axelsson

jätte fint skrivet. verkligen!

<3

2009-01-21 @ 18:49:39
Postat av: nadja luong

Tack! en gammal bild,,men gamla bilder äralltid fina och se på.



det känns verkligen det du skrev,, så fint

2009-01-21 @ 23:36:48
URL: http://pluttennadii.blogg.se/
Postat av: Gynning

Ja visst var de fräcka. Ha en bra dag Kram

2009-01-22 @ 11:22:11
URL: http://frokengynning.blogg.se/
Postat av: Lena

Det är så tragiskt att läsa om flickan på er skola, men fint att du tänker och skriver om det. Man kan inte ändra det som hänt, men man kan bli bättre på att "ta hand" om sina nära.

Det är roligt att läsa din blogg, becca.

Kram från Nillemamman

2009-01-22 @ 22:04:35
Postat av: jenni

det är många fler i ens närvaro som mår riktigt dåligt, många mer än man tror. du möter minst 5stycken i bara skolan dagligen som mår rent utsagt skit och ingen vet om det. de är ganska skrämmande

2009-01-27 @ 23:14:47
URL: http://jeennnihjartstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0