tack för att du finns

jag sitter här i soffan, du spelar piano.
Ikväll ska du firas, visst gick det fort.
Nyss var det jag som fyllde myndig och nu, nästan ett år senare är det din tur. Ingen har väl längtat mer än du!

Du vet att vi långt ifrån alltid är sams, och det är ingen tillfällighet att folk kallar oss för ett gift gammalt par. För precis som dom så bråkar vi om allt. Allt från hur varmt vi ska ha det i bilen till vad vi ska äta för något,
när vi ska gå och lägga oss och när vi ska gå upp. Du ska veta att jag inte alltid förstår hur du resonerar, och att jag ofta vill säga till dig "sådär kan du inte tänka", eller "ryck upp dig för fan". 
Men jag låter bli, för jag vet att du behöver vara sån. En sån som jag inte riktigt alltid får grepp om.
Och jag vet lika väl hur ofta du vill slå mig löst på käften, över att jag alltid ska bestämma och aldrig ger mig. Över att jag inte vill som du vill. Men det får liksom vara så. För det är så det är.
Trots alla gnälliga stunder och alla tjaffs om onödiga ting så är du en av de viktigaste personerna i mitt liv. Du gör min gråa vardag liter mer färggrann, du knackar mig på ryggen när jag tänker för mycket, du får mig glad när jag mest av allt vill stoppa ner huvudet i sanden. Du behöver inte säga något, du bara sitter där brevid mig och allt liksom faller på plats. Du är så mycket mer än bara "en bästa kompis".
Jag är så glad att jag har dig, min andra hälft!

SÅ därför vill jag önska dig ett stort jävla grattis på din dag! Jag hoppas att den blir början på långa nätter och  mornarnar fyllda med huvudvärk. För det är du värd, min starka, vackra, fina, härliga tjej.

Grattis älsklingen, ÄNTLIGEN är det din tur!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0