Sjukhuset, en del av mig

Idag har jag varit på sjukhuset, två gånger. Känns fortfarande som det är där jag hör hemma, att det är där jag känner mig trygg och att det framför allt är där jag känner att jag passar in. Jag vet att jag inte gör det längre, att jag inte borde känna så eftersom jag nu är "frisk". Men i mitt huvud är jag nog fortfarande sjuk, i mina tankar är jag nog fortfarande en cancerpatient.
När jag inte mår bra så är det enda stället jag vill till sjukhuset. Att bara gå i korridoren med en droppställning eller ligga i en säng på ett sjukhusrum. Förstår att detta måste låta jättekonstigt för er, och ni ska veta att min största rädsla är att cancern ska komma tillbaka så det är inte det det handlar om.

Förresten, i lördags var det ett halvår sedan som jag avslutade mina behandlingar! Tänk vad tiden går fort..


Kommentarer
Postat av: Mys.

Allt gick bra hoppas jag?? :) <3

2009-12-15 @ 10:32:35
URL: http://mysaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0