Cancern kommer vinna över honom



Jag googlar mycket på just min egen cancer, och försöker hitta bloggar med andra cancersjuka. I två bloggar har jag läst om barn som trott att cancern är borta men att det sen visar sig att den inte är det. En blogg skrivs av en tolvårig pojke ,och hans mamma har en blogg hon också. Han heter Gustav och Gustav som är tolv år gammal vet om att han ska dö. Att det inte finns något mer att göra. Han vet att cancern kommer vinna när han trodde den var borta.

Jag blir så fruktansvärt ledsen när jag läser sådant och jag kan inte förstå hur sånt här får ske. Det är därför jag inte tror på gud, för vilken jävla gud gör så här? (Detta är min åsikt, säger inte att det inte är okej att tro på honom)

Jag blir väldigt rädd för min egen skull också, för kan det hända andra så kan det hända mig. Och jag vill inte dö i cancer sjutton år gammal. Jag vill verkligen verkligen verkligen inte dö och jag blir så rädd för det när jag läser om sånt här. Det är svårt att beskriva känslan jag får, men att vara rädd för att dö på riktigt är rätt ångestfyllt. Gångerna som jag är mest rädd för att cancern ska vara tillbaka är när telefonen ringer och det är dolt nummer. Då brukar det vara sjukhuset. Jag är rädd för att få höra just det som Gustav vet väntar honom. Jag är fruktansvärt rädd att läkarna ska säga:
Vi kan inget mer göra, cancern kommer vinna Rebecca.


Kommentarer
Postat av: Maria

härligt, joda det funkar väl :)



shit, jag blir helt tårögd bara jag läser det här.. :( du är galet stark!

2010-02-01 @ 23:18:25
URL: http://s0ckerbit3n.blogg.se/
Postat av: Mys.

Du har redan vunnit över cancern så du har inget att oroa dig för hjärtat <3

2010-02-02 @ 11:11:49
URL: http://mysprinsessa.blogg.se/
Postat av: Julia Axelsson

du är så himla stark becca, och jag beundrar dig sjukt mycket. en stor kram!

2010-02-02 @ 19:46:30
URL: http://juliaxelsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

hittade din blogg någonstans, gillar det du skriver och du klarar vad som helst!

2010-02-02 @ 20:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0