Trodde cancern var tillbaka

Gårdagen bestod av panik, ångest och tårar. Första gången det brast var när läkarn som gjorde ultraljudet avbryter undersökningen på äggstocken suckar och säger:
"Nu har jag kollat igenom hela övre buken och allt ser bra ut, men..."
I mitt huvudet har jag redan tänkt ut det värsta. Han kommer säga "men vid äggstocken är det något som inte stämmer." Var helt bombsäker på det.
Problemet var att han inte såg ordentligt, och han undrade om vi skulle göra ett vaginalt ultraljud. När jag fattade att allt sett okej ut så började jag lipa. Haha, mamma undrade om jag förstått vad läkaren sagt..

I skolan frågade min känsliga, snälla, försiktiga svenskalärare som bara vill alla väl om hur jag mådde. Jag svarade att jag mådde bra, och hennes nästa fråga blev då "hur gick det?" Till svar får stackarn "....... :'("
Började alltså lipa som fan i korridoren och min stackars lärare blev helt förskräckt, haha!

Dagen avslutades med värdens jävla magont som var kvar ända till natten. Så Lindas 18årsmiddag kunde jag ju glömma. 12e mars är helt enkelt inte inge bra datum.. Förutom pappsens födelsedag då såklart!


Kommentarer
Postat av: sammagamlamamma

Gumman, jag höll tummen hela dan igår! Jag förstår att det är en jobbig undersökning och att du är skitnervös. Men du, tror du läkare hade beslutat att plocka bort din dosa om de inte verkligen tror att du är frisk på heltid? Du har haft ditt nu! Nu blir det 100 friska år för din del. DET håller jag min tumme för! Å det tror jag på!! Bamsekramen

2010-03-13 @ 11:21:26
Postat av: angelica

Usch då, hoppas allting är bra.. <3



På tal om något helt annat, känns lite fult att jag bara byter ämne. Men har du fixat skype?:) Om du fortfarande är sugen på att bli intervjuad? Börjar bli dags för oss nu att göra allting så det är klart. Snart dags för galan!<3

Och förlåt att vi varit så dåliga på att höra av oss. Men har varit så mycket annat att tänka på :/<3

2010-03-16 @ 14:20:32
URL: http://angelicaanderssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0