Tre dagar kvar

Som ni vet har jag ju varit lite sådär halvsur över studenten, eftersom jag anser att jag bara tar den "på låtsas". Jag har blivit sjukt arg när folk har sagt: men du får ju i alla fall ta studenten! och då syftat på att jag kunde varit död nu.

Häromdagen insåg jag att det nog är precis så jag måste tänka för att få en lika underbar dag som alla andra. Det kan ju låta väldigt hemskt, men när jag insåg det så kände jag hur otroligt glad jag blev, hur glad jag blev över att jag finns kvar här och kan ta studenten med min klass.
Jag kommer inte att fira att skolan är helt slut, jag får inte lämna tillbaka skåpsnyckeln eller alla böckerna, för jag lämnar inte skolan helt, som alla andra gör.

Men jag är ju inte som alla andra.

Därför tänker jag fira att jag lever, och att mitt liv kommer fortsätta långt efter studenten. Vad gör några extra veckor i skolan när jag har överlevt cancer? Som det känns just nu så gör det ingenting, absolut ingenting. Jag har ju hela livet framför mig, och det om något tycker jag är värt att fira!










Kommentarer
Postat av: soffan

<3

2011-06-12 @ 23:01:19
Postat av: Julia

saaaaaaaaaaaaatan så fin du var i håret på balen!

Fira på nu, cherrios för livet.

2011-06-13 @ 15:36:53
Postat av: fannyfancy

<3

2011-06-14 @ 21:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0